Currently set to Index
Currently set to Follow

Webinar Virtueel Verkopen

Virtual selling: 7 uitdagingen t.o.v. een face-to-face gesprek

  1. In contact komen met nieuwe klanten & contactpersonen
  2. Het gebruik van extra tools en technologie zoals videoconferencing
  3. Aandachtspanne van klant is minder groot tijdens de meeting
  4. We moeten nog intenser aan de persoonlijke connectie werken
  5. Gesprek is minder voorspelbaar
  6. Ander gebruik van tijd door iedereen
  7. Structuur en een strak proces zijn van cruciaal belang

Is er een verschil tussen face-to-face en virtueel verkopen?

De huidige situatie vraagt een verandering in de manier waarop we connectie maken met onze klanten en heeft dus een impact op het hele verkoopsproces. Meetings in real life worden sterk teruggedrongen en dus kunnen we niet langer terugvallen op alleen maar face-to-face contacten.

De manier waarop we ons voorbereiden, in gesprek gaan met de klant en alles opvolgen, moeten we gaan aanpassen. Sales professionals moeten de artificiële barrière doorbreken door verkoopstechnieken naar een hoger niveau te brengen. Ze moeten streven naar de ideale virtuele setting om de juiste ervaring te creëren.

Klanten gedragen zich immers anders in remote selling scenario’s. De setting, maar ook de meer vrijblijvende eigenschap van een virtueel verkoopsgesprek (de andere partij is sneller afgeleid, minder betrokkenheid) zorgt voor een groot verschil in aanpak.

Heel veel valkuilen dus die tijdens virtuele salesgesprekken moeten ontweken worden door het gebruik van aangepaste technieken. Een goeie voorbereiding is daarbij key.

Tijdens een interactief Webinar krijg je grip op nieuwe technieken, verhoog je je geloofwaardigheid, oefen je om echt te connecteren en vertrouwen op te bouwen en uiteindelijk sales opportuniteiten met beide handen te grijpen.

Kortom, verkopen in een virtuele omgeving zorgt vast en zeker voor een grotere uitdaging, zeker wanneer je dit zonder ervaring of training gaat aanpakken.

Jij en je salesteam moeten dus met de juiste dosis vertrouwen én de juiste skills, jullie strategisch virtual selling plan kunnen uitwerken. En dé manier om die virtuele skills te oefenen, is de online omgeving. Want net zoals in sportwedstrijden, staat het team dat het beste voorbereid is, aan de top…

Wat mag je verwachten van dit Webinar?

  • Interactieve sessie in kleinere groep, zo leer je ook bij van elkaar
  • Best practises: van hoe krijg je de klant zover om je virtueel te ontmoeten tot afsluiten van deal
  • De juiste voorbereiding om professioneel en geloofwaardig aan je virtuele salesgesprek te starten
  • Virtuele sales skills op een hoger en ander niveau
  • Tips om de aandacht van je klant te behouden

Voor wie?

Sales teams die praktische hulp nodig hebben om virtueel sterk te staan tijdens hun verkoopsproces.

Contacteer Valerie